nuffnang

Thursday, April 21, 2011

isu panas.....

Baru2 ni aku p interview tuk latihan industri,cuak jgk coz 1st interview by company...terasa macam nk apply tuk keje je...anyway,dapat gak aku pengalaman...dup dap dup dap jantung aku ni mcm nk jatuh da...

Org y interview aku ni seorang je, lelaki...mcm2 dia tye dr hal compny,study,psm,pendapat n isu semasa...last2 bru aku tau,rupenye dia adalah seorg CHEMICAL ENGINEER...torkojut kojap...=O

isu semasa y dia tye adlh lynas....nsb aku dgr2 jgk sal 2..boleh la goreng2...name pon org pahang,mesti amik tahu hal ni kn....bhye jgk nk komen lbh2 sal ni..kang xpasai2 kne saman...

pe y aku faham lynas ni adlh pelaburan Lynas Corp Australia tuk proses bahan chemical...pe y merusingkan adalah sisa dr proses ni bhye giler..coz dia hasilkn sisa radioaktif iaitu thorium adik beradik uranium...

tau x pe radioaktif...bukan brand radioactive 2 ye....slh satu ksn paling bhye radioaktif ni dia adalah carcinogenic iaitu penyebab kanser....huhuh...bhye2...

ada y ckp sisa y terhasil sikit terkandung bahan radioaktif...hurm...aku pon xthu...nk thu lbih search la sendri pasal lynas ni...=)













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...